2 تمرین آسان برای کاهش سرگیجه هنگام ایستادن


انجام دو تمرین ساده عضلانی می تواند به کاهش احساس سرگیجه در هنگام ایستادن کمک کند.

به گزارش ایسنا، سرگیجه یا سبکی سر در حالت ایستاده در حالی که افت فشار خون را تجربه می کنید، امری رایج است.

هنگامی که افت فشار خون بسیار کوتاه و سریع اتفاق می افتد و با هیچ مشکل جسمی دیگری همراه نیست، به آن “افت فشار خون ارتواستاتیک” یا IOH می گویند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که انجام برخی تمرینات ساده عضلانی قبل یا بعد از ایستادن می‌تواند اثرات افت فشار خون ارتواستاتیک را محدود کند و افرادی را که از آن رنج می‌برند، بدون هیچ هزینه یا دارو کاهش دهد.

به نظر می رسد کلید حل این مشکل فعال کردن عضلات پایین تنه قبل یا بعد از ایستادن باشد.

اگرچه متخصصان با موفقیت ایده تنش عضلانی را پس از ایستادن افراد آزمایش کردند، اما تحقیقات جدید بررسی کردند که آیا می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه عمل کند یا خیر.

به گفته متخصصان کانادایی، بیماران می توانند از این مداخلات ساده، موثر و ارزان برای جلوگیری از علائم IOH استفاده کنند.

دو تمرین عضلانی آسان و موثر

در این مطالعه 22 زن جوان با سابقه IOH حضور داشتند و تاثیر دو تمرین بر روی آنها مورد آزمایش قرار گرفت:

قبل از اینکه به مدت 30 ثانیه بایستید، زانوهای خود را چند بار بلند کنید

– و با پاهای روی هم به مدت 30 ثانیه بایستید

کارشناسان کانادایی ضربان قلب و فشار خون شرکت‌کنندگان را در طول زمان و در فواصل زمانی کنترل کردند. همچنین از شرکت کنندگان خواسته شد تا علائم IOH از جمله سرگیجه را گزارش کنند.

به گفته متخصصان، در مقایسه با هر مداخله ای، انجام هر دو تمرین تفاوت معنی داری در محدود کردن افت فشار خون موقت و تسکین علائم IOH داشت. این یک عمل فیزیکی است که بیماران می توانند در هر زمان و مکان از آن استفاده کنند و اندام تحتانی را برای مقابله با این علائم حرکت دهند.

تصور می شود که عارضه افت فشار خون ارتواستاتیک به دلیل باز شدن رگ های خونی ناشی از ایستادن باشد. کاری که این تمرینات می توانند انجام دهند مقابله با این واکنش است و کارشناسان می گویند این دو تمرین را می توان با هم انجام داد.

انتهای پیام/



Source link

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.