پنج غذای کنترل کننده خشم


خوردن تغذیه مناسب برای جلوگیری از عصبانیت ضروری است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در کنترل خشم خود مشکل دارید، این مواد غذایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید که به شما در مدیریت خشم کمک می کند.

به گزارش روزنامه ایسنا جام جم او نوشت: «علاوه بر تأثیری که آنها بر سلامت بدن ما دارند، بر خلق و خوی ما نیز تأثیر می‌گذارند». یکی از آن ارواح خشم است. خشم نوعی انفجار انرژی است که اثرات فیزیکی نیز دارد. اثرات فیزیکی طولانی مدت خشم کنترل نشده شامل افزایش اضطراب، فشار خون بالا و سردرد است. نتایج نشان می دهد که درصد زیادی از افراد در کنترل خشم خود مشکل دارند. طبق مطالعه آکادمی ملی علوم آمریکا، گرسنگی می تواند منجر به کاهش سطح گلوکز در نتیجه تشنج شود. به همین دلیل است که برای جلوگیری از عصبانیت، تغذیه صحیح ضروری است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در کنترل خشم خود مشکل دارید، این مواد غذایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید که به شما در مدیریت خشم کمک می کند.

کیویا

عصبانیت مداوم می تواند نشانه آسیب اکسیداتیو باشد. بنابراین مصرف غذاهای غنی از ویتامین C می تواند آنتی اکسیدان ها را در بدن افزایش دهد. کیوی منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است. می توانید یک لیوان کیوی را برای صبحانه یا به عنوان میان وعده میل کنید. سعی کنید هفته ای سه یا چهار بار کیوی بخورید.

دانه کدو تنبل

از جمله غذاهای غنی از منیزیم است. نشان داده شده است که کمبود منیزیم باعث روان پریشی، عصبانیت و تحریک پذیری می شود. مصرف 30 گرم کدو تنبل در روز 37 درصد از نیاز روزانه به منیزیم را تامین می کند. آجیل و سایر دانه ها مانند بادام و بادام زمینی نیز حاوی منیزیم هستند. مصرف این 28 گرم دانه در طول روز 20 درصد از نیاز روزانه به منیزیم را برطرف می کند. نیاز روزانه به منیزیم 400 میلی گرم است.

شکلات تلخ

اگر از موقعیت های استرس زا عصبانی هستید، شکلات تلخ بهترین درمان برای این مشکل است. تحقیقات نشان داده است که شکلات تلخ باعث کاهش هورمون های استرس و افزایش خلق و خو می شود. هر زمان که احساس استرس یا عصبانیت کردید یک تکه شکلات بخورید. مصرف تقریباً 40 گرم شکلات تلخ می تواند استرس و عصبانیت را از بین ببرد.

اسفناج

حاوی اسید فولیک است که به جریان خون به سمت مغز کمک می کند. بنابراین با خوردن اسفناج هوشیارتر خواهید بود و به راحتی می توانید یک موقعیت بد را کنترل کنید. سالاد اسفناج یا اسموتی ها یک افزودنی عالی هستند. سه یا چهار بار در هفته یک وعده اسفناج بخورید.

چای سبز

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های چای سبز حاوی ماده‌ای به نام تیانین هستند که تأثیر بسزایی در کاهش استرس و سطوح کورتیزول در بزرگسالان و جوانان سالم دارد. وجود این ماده در چای سبز اثر آرام بخشی دارد و تنش، استرس و هیجان را از بین می برد.

منبع: howtocure.com و howtocure.com/anger

انتهای پیام/



Source link

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.