توصیه های تغذیه ای برای روزه داری


اگرچه روزه داری تاثیر مثبتی بر سلامتی دارد، اما خوردن بیش از حد در وعده صبحانه و خوردن می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

به گزارش ایسنا، خوردن بیش از حد در هر وعده صبحانه و افطار یا انتخاب غذاهای نادرست می تواند باعث التهاب و سوء هاضمه شود و همچنین می تواند متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

خوردن غذاهای زیر در ماه رمضان توصیه نمی شود:

* غذاهای شور، شیرین، چرب یا سرخ شده: این غذاها می توانند باعث کم آبی بدن و تشنگی در طول روز شوند.

غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده: از آب میوه های بسته بندی شده باید خودداری کرد زیرا حاوی قند بیشتری نسبت به سایر مواد تشکیل دهنده هستند.

نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه، نوشابه و غیره.

غذای خوب برای صبحانه:

برای صبحانه، یک رژیم غذایی متعادل سرشار از پروتئین و فیبر بخورید تا برای مدت طولانی سیر بمانید.

غذاهایی مانند آجیل، دانه ها و میوه ها توصیه می شود.

غذای خوب برای ناهار افطار:

به گفته متخصصان، داشتن یک رژیم غذایی متعادل مهم است، زیرا این وعده غذایی ذخایر انرژی شما را دوباره پر می کند و به شما کمک می کند روز بعد روزه بگیرید. افراد برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن خود باید غذاهای مناسب تری بخورند.

به گزارش ایندیان اکسپرس، مصرف غلات کامل، سبزیجات، عدس و اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع و آنهایی که دارای منابع پروتئینی مانند شیر، ماست، لوبیا، حبوبات، تخم مرغ و گوشت بدون چربی مانند مرغ هستند، توصیه می شود.

در ماه رمضان مقداری را انجام دهید و روزه نگیرید

* تامین آب مورد نیاز بدن: با نوشیدن آب کافی در شب روزه تهیه کنید، علاوه بر این مصرف انواع میوه ها و سبزیجات به تامین آب مورد نیاز بدن کمک می کند.

صبحانه را حذف نکنید – این وعده غذایی است که بدن را در طول روز با انرژی نگه می دارد.

* به میزان غذای مصرفی و کیفیت آن توجه کنید. خوردن تنها دو وعده غذایی بسیار سنگین (اوایل صبح و شب) می تواند متابولیسم را مختل کند و منجر به وزن ناسالم شود.

انتهای پیام/



Source link

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.