راه حلی جدید برای مشکل بی خوابی


تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف امگا 3 ممکن است راز داشتن یک خواب خوب شبانه باشد که از دیدگان پنهان مانده است.

به گزارش روزنامه ایسنا جام جم او می‌نویسد: «اگر مانند بسیاری از افرادی هستید که با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌خواهید تقریباً هر کاری را برای داشتن خوابی باکیفیت امتحان کنید، اما احتمالاً راه‌حلی را امتحان نکرده‌اید. تحقیقات جدید راه حل های جدیدی برای برخی از جدی ترین مشکلات خواب ارائه می دهد و ما می بینیم که آنها در مورد روغن ماهی غنی از امگا 3 در لبه مقالات صحبت می کنند. دریافت کمتر امگا 3 با خواب خوب مرتبط است. اما تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف امگا 3 ممکن است راز داشتن یک خواب خوب شبانه باشد.

امگا 3 چگونه به خواب شما کمک می کند؟

در سال های اخیر توجه بیشتری به فواید امگا 3 خواب شده است. با این حال، دانشمندان هنوز باید چیزهای زیادی در مورد روش هایی که امگا 3 می تواند بر خواب تأثیر بگذارد، بدانند. بیایید ببینیم که دانشمندان تاکنون در مورد تأثیر امگا 3 بر خواب چه می دانسته اند:

امگا 3 می تواند کیفیت و کمیت خواب بزرگسالان را بهبود بخشد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به بهبود کیفیت خواب، کمک به خواب سریعتر و بهبود عملکرد روزانه کمک کند. چربی ماهی منبع خوبی از ویتامین D است که برای خواب خوب شبانه مهم است.

دیهاج (DHA) موجود در روغن ماهی ترشح هورمون ملاتونین را تحریک می کند، هورمونی که به آماده سازی بدن برای خواب کمک می کند. ملاتونین با ارسال سیگنال هایی به بدن که زمان استراحت است به شما کمک می کند تا آرام شوید و سطح هورمون هایی را که هوشیاری، دمای بدن و فشار خون را تحریک می کنند، کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که امگا 3 و رژیم های کم چرب باعث کمبود ملاتونین می شوند و رژیم های غذایی با رژیم غذایی بالا باعث افزایش سطح ملاتونین می شوند.

مصرف امگا 3 می تواند به افراد مبتلا به آپنه خواب کمک کند: توانایی امگا 3 در کاهش التهاب باعث می شود این اسیدهای چرب به ویژه برای افراد مبتلا به آپنه خواب مفید باشند. مطالعات نشان داده اند که سطوح پایین امگا 3 و اسهال با افزایش آپنه خواب مرتبط است و افزایش سطح اسهال خطر آپنه خواب را کاهش می دهد.

سطح امگا 3 خود را افزایش دهید

تحقیقات نشان می دهد که افزایش سطح امگا 3 ممکن است ساده ترین و مطمئن ترین راه برای افزایش کیفیت و کمیت خواب شما باشد. اگر چند بار در هفته ماهی نمی‌خورید، بهتر است مکمل‌های روغن ماهی مصرف کنید، و البته این فقط به این دلیل نیست که خوب می‌خوابید. روغن ماهی همچنین برای عملکرد کلی قلب و عروق مهم است و به نوعی روغن های غنی امگا 3 در کاهش خطر بیماری قلبی، حملات قلبی و سکته مغزی موثرتر از داروها هستند. روغن ماهی یکی از قوی ترین ضد التهاب ها است و می تواند از درد مفاصل، کمردرد و سایر دردهای التهابی محافظت کند. دیورتیک روغن ماهی برای سلامت چشم و مغز ضروری است. شبکیه و مغز برای عملکرد صحیح به این اسید چرب نیاز دارند.

منابع: healthiertalk.com و thesleepdoctor.com

انتهای پیام/



Source link

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.