مقاومت کمتر آنتی بیوتیکی روده با رژیم غذایی پر فیبر


ایسنا/ خراسان رضوی رژیم های غذایی با فیبر بالا با مقاومت آنتی بیوتیکی کمتر در باکتری های روده همراه است.

طبق این مطالعه، بزرگسالان سالمی که رژیم غذایی متنوعی از حداقل هشت تا 10 گرم فیبر محلول در روز مصرف می کنند، آنتی بیوتیک های کمتری دارند که در روده به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند.

میکروب هایی که به آنتی بیوتیک های رایج مانند تتراسایکلین و آمینوگلیکوزیدها مقاوم هستند، منابع مهم خطر برای مردم در سراسر جهان هستند، زیرا آنها انتظار دارند مشکل مقاومت ضد میکروبی مربوط به باکتری ها، ویروس ها و قارچ هایی باشد که ممکن است به آنتی بیوتیک ها مقاوم باشند. در دهه های آینده بدتر خواهد شد.

مقاومت ضد میکروبی تا حد زیادی بر اساس میکروبیوم روده انسان است، جایی که میکروب ها استراتژی های رمزگذاری شده ژنتیکی برای زنده ماندن در معرض آنتی بیوتیک را حمل می کنند.

دانیل لمی، زیست شناس مولکولی در مرکز تحقیقات تغذیه انسان غربی ARS در دیویس، کالیفرنیا، می گوید: «نتایج به طور مستقیم نشان می دهد که تغییر رژیم غذایی ممکن است سلاح جدیدی در مبارزه با مقاومت ضد میکروبی باشد. در مورد یک رژیم غذایی عجیب، ما در مورد یک رژیم غذایی متنوع و سرشار از فیبر صحبت می کنیم.

در این مطالعه، محققان به دنبال ارتباط خاصی بین مقاومت آنتی‌بیوتیکی میکروب‌ها در روده انسان و سطوح فیبر و پروتئین در حیوانات در رژیم غذایی بزرگسالان بودند.

محققان دریافتند که سطوح بالاتر فیبر و سطوح پایین پروتئین، به ویژه گوشت گاو، با سطوح پایین تر مقاومت ضد میکروبی (ARG) در میان میکروب های روده مرتبط است.

در این مطالعه، کسانی که کمترین ژن مقاومت ضد میکروبی را در میکروبیوم‌های روده داشتند، نسبت به میکروب‌های بی‌هوازی فراوان‌تر بودند، باکتری‌هایی که در مقابل اکسیژن رشد نمی‌کنند و نشانه‌ای از روده سالم و التهاب اندک هستند. قابل ذکر است که گونه های باکتریایی خانواده کلستریدیاسه بی هوازی ترین گونه بودند.

با این حال، مقدار پروتئین حیوانی در رژیم غذایی، سطح بالای ژن های مقاومت ضد میکروبی را پیش بینی نمی کند. قوی‌ترین شواهد برای ارتباط مقادیر بالاتر فیبر غذایی محلول با سطوح پایین‌تر ژن‌های مقاومت ضد میکروبی.

لمی گفت: «در کمال تعجب، مهم‌ترین پیش‌بینی‌کننده سطوح پایین ژن‌های مقاومت ضد میکروبی، حتی بالاتر از فیبر، تنوع غذایی بود. این نشان می دهد که ما می خواهیم از منابع غذایی مختلف که حاوی فیبر محلول بیشتری هستند، بیشترین بهره را ببریم.

فیبر محلول همانطور که از نامش پیداست محلول در آب است و نوع اصلی فیبر موجود در غلات مانند جو دوسر، حبوبات مانند لوبیا، عدس و نخود، دانه ها (مانند دانه چیا) و مغزها و برخی از میوه ها و سبزیجات مانند به عنوان هویج. آنها توت، کنگر فرنگی، کلم بروکلی و کدو حلوایی زمستانی هستند.

از سوی دیگر، افرادی که دارای بالاترین سطوح ژن‌های مقاومت ضد میکروبی در میکروبیوم‌های روده بودند، نسبت به افرادی که سطوح پایین و متوسط ​​ژن‌های مقاومت ضد میکروبی را داشتند، میکروبیوم‌های چندگانه روده کمتری داشتند.

لمی گفت: “رژیم غذایی ما غذای میکروب های روده را فراهم می کند.” همه اینها نشان می دهد که آنچه می خوریم ممکن است راه حلی برای کاهش مقاومت ضد میکروبی با تغییر میکروبیوم روده باشد.

در مجموع 290 ​​بزرگسال سالم در این مطالعه شرکت کردند.

او گفت: «اما این هنوز آغاز است، زیرا کاری که ما انجام دادیم یک مطالعه مشاهده‌ای بود، نه مطالعه‌ای که به ما اجازه می‌دهد یک رژیم غذایی خاص ایجاد کنیم که امکان مقایسه‌های بیشتر را فراهم کند.» در نهایت، مداخلات غذایی ممکن است در کاهش بار مقاومت ضد میکروبی مفید باشد و در نهایت ممکن است به دستورالعمل‌های غذایی منجر شود که چگونگی کاهش خطر عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک را از طریق غذا بررسی می‌کند.

یافته ها در مجله mBio منتشر شد.

انتهای پیام/



Source link

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.